.

Lo más buscado en Visualmente::El Norbi en Domestika::Book::Stan Lee, De la A a la Z::Book::Infocomics en italiano::News::El viejo disfraz del nuevo Wolverine::News::El nuevo logo de Superman::News::Entrevista exclusiva con el padre de Deadpool::::Las ilustraciones de El Norbi::Bender Rodríguez::Keith Haring::Astroboy::Batman Black and White::Patone y Perrone::Betty Boop::Mickey Mouse::Spider-Jam::Nuestros Queridos Blogs Asociados::El Norbi::QR Love::Visualmente::Infocomics::BarVisual::Tipográficamente::Universitariamente::Visualmente-Edu::Vía Libre::Bar Uch::Que Bien Que La Estamos Pasando::Los que escribieron en Visualmente, alguna vez::Carlos Gámez Kindelán::Rodrigo Sánchez::Jordi Catalá::Mario Tascón::Jaume Serra::Samuel Granados::Dolores Pujol::Fabio Marra::Luiz Adolfo::Leo Tavejnhansky::Massimo Gentile::Pablo Corral::Angel Casaña::Pedro Pérez Cuadrado::Tomás Ondarra::Kohji Shiiki::Elio Leturia::Rodrigo Fino::Ramiro Alonso::Sergio Fernández::Algunos de los archivos de Visualmente (2005-2013)::Coca-Cola::QR Code Portrait::Vía Libre::Ave María Latina::Odios Tipográficos::Infofreak::Helvética Love::Especial Cooper Black::Creatividad::Caricaturas::Cuartas Jornadas::Cumbre Mundial::Diarios online::Diálogos Visuales::100 Mejores Frases del 2005 (1)::100 Mejores Frases del 2005 (2)::100 Mejores Frases del 2005 (3)::100 Mejores Frases del 2005 (4)::
Nuestras tipografías::Mobype::QR Gothic::Stypenova::Sponge Type::Astroboy Type::Hotel Gonzo::ElectroType::Totoro::Meteoro::Mazinger::Pink Panther Type::

28.1.09

Lo Mejor del Año: Quentin Tarantino y la infografía

mejor Aparecían en todos los sitios de diseño. Pero en ninguno aparecía ni una palabra de su autor el diseñador inglés Adam Thurland. Algunos blogs, que invocan premios de la blogosfera, habían inventado que los afiches habían sido realizados para un festival de cine con películas de Quentin Tarantino que se realizaría Texas.
De esto y de otras cosas más, VisualMente habló, en exclusiva, con el diseñador que trabajó con los film Death Proof, Kill Bill y Jackie Brown, entre otros, hasta reducirlos a una infografía de flujos.
Mucho ha provocado en el mundo artístico las películas del norteamericano Quentin Tarantino. Pero uno de las lecturas más interesantes ha sido la del diseñador inglés Adam Thurland, que ha pegado fuerte en la web.
DSC00474
"Muy suizo, muy limpio, muy bueno", se puede leer en los blogs de diseño como el catalán City in box. Otros, más arriesgados, hablaban de que los afiches formaban parte de un festival que se pensaba realizar en Austin, Texas, en los cines que te presentamos hace unos meses. Pero estaban mandando fruta. "No, as I said before, the posters where a personal project and designed for a fictional Tarantino festival (meaning they have not been used commercially)", aclara Thurland ante nuestra primera pregunta.
A continuación, en exclusiva para VisualMente, Adam Thurland nos cuenta cómo trabajó en los posters tarantinescos.
1) How could explain each of the colors of Reservoir Dogs and Kill Bill?
TARANTINO2
The colours and patterns each represent a character.
Reservoir dogs colours are Mr. White (White ) Mr. Pink (Pink) etc etc. The three grey bands in the middle represent the secondary characters of the film, Nice Guy Eddy, Joe, kidnapped policeman and the second undercover police that helps mr Orange.
TARANTINO1
Kill Bill patterns are The Bride (yelow and black) 3 patterns are different snake skins for the three members of the deadly viper assination squad, and Bill is represented by the black and white band of his sword.
Again the the grey bands represent secondary characters.

2) How could explain Kill Bill 2 and Jackie Brown?

These posters are easier to see when you can view the large poster itself rather then on screen.
page4_10
Kill Bill 2 is made up of every sentence in the film script containing the words 'kill' or 'bill', the overall feel is to give an impression of something exploding, as in 'the five point palm exploding heart technique' used by The Bride to kill Bill.
TARANTINO4
Jackie brown is made up of the first few lines of each character of the film. Where a character appears in a scene, the text is visible, where they are absent then the text is also absent. This leads to a fragmented line of text that when read reveals the characters identity. This was designed to give an impression of the secretive and cunning nature of all the chracters involved in the story.

3) How did it work in this way Tarantino's films?
To start with I am a big fan of Tarantino's films, I have also been very interested in his non-linear style of directing. As a graphic designer this fascination led me to wonder how could it be possible to visualise these films in a linear manner and map the route of the story in the way it is percieved in the mind rather than on the screen.

works::astroboy

works::en vía libre

works::en metrópoli

type::mobype

type::stypenova

works::helvetica gothic

news::superman 2025

news::deadpool

news::Wolverine

works::japan

type::qr gothic

type::bob esponja

type::astroboy

type::big time

type::meteoro

type::pink

type::totoro

type::batman japan

THE QR SERIES

THE QR SERIES
El MIQR-EY MOUSE

LA PUQRA

Merry QRistmas

El Bender Baruch

kid works:: batman

kid works::superman

kid works::bender

kid works::wolverine

kid works::deadpool

kid works::iron man

kid works::spider jam

kid works::captain america

Archivo VisualMente

Mi vieja era de Boca

Mi vieja era de Boca
Especial Boca Juniors