La segunda medida de Barack Obama: Salvar a los diarios (II)
Más allá de la diferencia de cifras sobre la tirada del Times, es interesante el aporte de un trabajador del diario sobre la primavera impresa. Si bien las labores del vietnamita Khoi Vinh nada tienen que ver con la versión impresa, es interesante su testimonio cuasi sentimental.
Esa edición histórica que vemos en el post anterior imprimió, según el Director de Diseño de NYTimes.com, 75.000 ejemplares más (25.000 más de lo que dijimos). Y Vinh escribe sobre lo que fue, para él y para sus compañeros, ver desde las ventanas del diario a la gente que hacía una larga cola para comprar su ejemplar.
"Just a few minutes ago, some of my colleagues noticed a line forming out in front of the Times Building. People are queuing up to buy already scarce copies of today’s newspaper, presumably as mementos of the historic election of Barack Obama to the office of President of the United States", comienza.
Pero antes de fotografiar a la gente, Vinh relata los momentos previos. "Before shooting this picture from the street, I ran down to a lower floor where I could get a look from overhead and got this picture. People working on that floor hadn’t noticed yet that the line was forming, and when they realized its purpose, a feeling of delight swept over the newsroom like the friendliest wildfire I’d ever seen".
Esas personas vivían una especie de adelanto de la navidad. "Reporters, editors, photographers, everyone started clapping, hooting and hollering that people still find the newspaper valuable enough to wait dozens of people deep in line for their chance to buy a copy", concluía, debajo del título "Print’s Not Dead".